Dołącz do czytelników
Brak wyników

Psychologia sportu

21 stycznia 2019

NR 36 (Styczeń 2019)

Czy nauczyciel wychowania fizycznego powinien byćdobrym psychologiem?

0 984

Raport Najwyższej Izby Kontroli z lipca 2010 roku wskazuje, że już w szkole podstawowej regularnie nie ćwiczy około 17% uczniów, a w szkołach średnich sięga już niemal jednej trzeciej (32%). Wychowujemy pokolenie Polaków, którzy nie dostrzegają wartości w aktywności fizycznej, ani nie odnajdują radości w prowadzeniu aktywnego trybu życia. A przecież nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna to podstawa zdrowia, a wychowanie fizyczne wyposaża w niezbędne umiejętności życiowe, m.in. współpraca, radzenie sobie z porażkami, realizacja celów.

Dlaczego młodzi Polacy tak niechętnie uczestniczą w zajęciach z wychowania fizycznego? Jakie umiejętności powinien posiadać nauczyciel wychowania fizycznego, aby sobie z tym radzić? 

POLECAMY

  • Dzieci kształtowane są przez wzorce, które stanowią: najbliższa rodzina, przyjaciele, znajomi, media. Mniej lub bardziej świadomie przyswajają to, co jest dookoła nich. Tak tworzy się system wartości. Jeśli zatem rodzina dziecka woli spędzić wolny czas przed telewizorem, to trudno oczekiwać od niego, że nagle zapała miłością do sportu – chyba, że z pozycji kanapy. Postawa rodziców jest tutaj kluczowa. Dzieci z natury są ciekawe świata. Od małego słyszą tylko „nie biegaj, bo się przewrócisz”, albo „po co się męczyć?”. Mimo dobrych intencji dorosłych, efekt nie jest dla dzieci korzystny, ponieważ człowiek z natury jest stworzony do ruchu. Jeśli szkoła jest dwa kroki od dom...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy