Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gimnastyka korekcyjna

21 września 2018

NR 34 (Wrzesień 2018)

Korygowanie płaskostopia – pomysły na przygotowanie zajęć gimnastyki korekcyjnej

0 1086

W pracy z kilkuletnimi dziećmi stosuje się zabawowe, a nie ścisłe formy ćwiczeń. Reguła ta obowiązuje także w trakcie zajęć korekcyjnych. Fabuły zabaw powinny przy tym nawiązywać do znanych uczniom wydarzeń. Dzięki temu łatwo zaangażować ich w wykonywanie zadań ruchowych.

Poniżej prezentujemy opowieści ruchowe o jesieni, które umożliwiają zaktywizowanie stóp dzieci. Dzięki nim wychowankowie będą mieli okazję szukania zagubionych czapeczek żołędzi oraz wcielania się w wiewiórki przenoszące smakołyki do dziupli. Nie braknie także okazji do rozłupywania orzechów na wiele sposobów. Ćwiczący spróbują ponadto upodobnić swoje stopy do liści oraz wybiorą się na jesienny spacer do parku. Napotkane tam liście trzeba będzie zagrabić, dzięki czemu powstanie atrakcyjna kryjówka dla jeży.
Podczas zajęć wykorzystamy łatwe do uzyskania przybory: gazety, plastikowe butelki, ich odcięte denka oraz nakrętki.

POLECAMY

„Wiewiórki przenoszą orzechy do dziupli”

Cele:

  • w sferze umiejętności ruchowych: maksymalizowanie ruchomości przodostopia,
  • w sferze zdolności motorycznych: zwiększanie siły: zginaczy palucha krótkiego i długiego, przywodziciela palucha, zginaczy palców krótkiego i długiego, przeciwstawiacza i zginacza palca małego, międzykostnych podeszwowych i grzbietowych, strzałkowego długiego; rozwijanie orientacji przestrzennej; kształtowanie zdolności dostosowywania się (do zmieniających się właściwości przyborów),
  • dydaktyczne: unaocznienie wychowankom wysokiej sprawności ich stóp,
  • wychowawcze: wdrażanie uczestników zajęć do konsekwentnego dążenia do celu.

Fabuła/narracja: jesienią wiewiórki mają mnóstwo pracy. Muszą zgromadzić zapasy na zimę. Bez tego byłyby głodne w mroźne miesiące, gdy śnieg pokrywa grubą warstwą to, co leży na ziemi. Stajecie się wiewiórkami. Postarajcie się przynieść do dziupli jak najwięcej orzechów!
Pozycja wyjściowa: dowolna niska.
Przebieg: każdy ćwiczący otrzymuje denko odcięte od plastikowej butelki (wyobraża ono dziuplę). Zadaniem dziecka jest umieszczenie we wnętrzu przyboru plastikowych nakrętek od butelek – „orzechów”. Przenosi się je przy tym po jednym. „Orzechy” można łapać nie tylko palcami, ale także ściskając je równocześnie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy