Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna
Ćwiczone kompetencje: komunikacja, asertywność
Formy pracy: burza mózgów, pokazy, scenki
Przebieg lekcji (opis działań)
1. Pokaz
Przy tablicy stoją trzy osoby: przyjaciel/przyjaciółka ucznia prezentującego, uczeń/uczennica płci odmiennej, nauczyciel/nauczycielka.
Uczeń/uczennica prezentujący(-a) podchodzi do każdego po kolei z pytaniem (za każdym razem wraca na koniec sali)
POLECAMY
- Czy wyjdziesz dzisiaj na boisko?
- Czy możesz mi pożyczyć zeszyt?
- Czy mogę poprawić ten sprawdzian?
2. Burza mózgów
- Jakie zauważyliście różnice?
- Czy zwróciliście uwagę na odległość pytającego od pytanych?
- Czy widzisz różnicę, gdy nauczyciel mówi do ciebie z końca klasy i w trakcie mówienia zbliża się w twoim kierunku. Zwykle od...