Rok szkolny składa się z kilku okresów, w których podczas lekcji wychowania fizycznego dominują różne dyscypliny. Począwszy od września, uczniowie muszą przygotować się do szkolnych biegów przełajowych. Wychodzą więc do parków, lasów, by biegać w zróżnicowanym terenie. Później przychodzi zima, w trakcie której przeważają dyscypliny zespołowe. Koszykówka, siatkówka, piłka nożna z powodzeniem realizowane są podczas zajęć na salach gimnastycznych. Wiosenne lekcje to często lekkoatletyka – realizowane na przyszkolnych boiskach lub orlikach zajęcia ze skoku w dal, rzutów czy biegów. Oczywiście nie jest to jedyny obowiązujący schemat, choć prawdopodobnie wielu nauczycieli stwierdzi, że tak mniej więcej to wygląda.
POLECAMY
A co z aktywnością w wakacje?
Pozostaje jeszcze jeden ważny okres – wakacje. Dla nauczycieli jest on szczególnie trudny, ponieważ tracą uczniów ze swojego pola widzenia. Uczniowie z kolei zyskują swobodę i możliwość robienia tego, co im się podoba. Ważne jest, aby w trakcie roku zaproponować uczniom takie formy ruchu, które zachęcą ich do regularnej aktywności także w trakcie przerwy od szkoły. Dobrze, aby repertuar prezentowanych propozycji był na tyle szeroki, aby zaspokoić gusta każdego podopiecznego. W trakcie doboru takich aktywności warto wyjść poza schemat i pokazać nowe aktywności, których uczniowie nie znają, a które trudno jest realizować w trakcie ich pobytu w szkole. Jedną z takich form aktywnego spędzania czasu jest geocaching. Czym on jest? Jak go uprawiać? Gdzie szukać informacji? Co jest do niego potrzebne? Odpowiedzi na te pytania pojawią się w treści tego artykułu.
Co to jest geocaching?
Rozpoczynając przygodę z geocachingiem, warto wyjść od poznania jego definicji. Geoc...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!