Praca z uczniem zdolnym ruchowo na lekcji WF

Temat numeru

Dzieci mogą mieć różne uzdolnienia – jedne potrafią malować, inne śpiewać, a jeszcze inne wyróżniają się pod względem sprawności fizycznej. Chcąc rozpoznać dziecko utalentowane, należy je obserwować w różnych sytuacjach. Praca z dzieckiem uzdolnionym ruchowo stanowi wyzwanie dla nauczyciela WF. 

Zapraszamy również do wzięcia udziału w CERTYFIKOWANYM OGÓLNOPOLSKIM KONGRESIE DLA NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I TRENERÓW SPORTOWYCH!

POLECAMY

W potocznym rozumieniu uczeń uzdolniony ruchowo to taki, który przewyższa poziomem sprawności fizycznej swoich rówieśników. Lepsza sprawność daje mu często możliwość szybszego opanowywania umiejętności ruchowych, przez co wyróżnia się na tle swojej grupy. Identyfikacja zdolności dziecka powinna nastąpić możliwie wcześnie i być kontynuowana na dalszych etapach edukacji. Dziecko zdolne, nierozpoznane w porę i nieotoczone właściwą opieką ze strony domu, przedszkola czy szkoły, nie wykorzysta w pełni wrodzonych predyspozycji.


Jak rozpoznać dziecko zdolne ruchowo?


Charakterystyczne cechy dziecka zdolnego ujawniają się stopniowo. Już od najmłodszych lat przejawia pewne cechy, które wyróżniają je spośród rówieśników. Oto typowe cechy dziecka zdolnego ruchowo:

  • przeżywa radość z ruchu, zadowolenie, chętnie uczestniczy w zajęciach sportowych, grach i zabawach ruchowych, zabawach na świeżym powietrzu,
  • przejawia chęć poznawania nowych form ruchu, 
  • jest peł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy