Jose Murinho, Arsene Wenger, Carlo Ancelotti to tylko niektórzy spośród menedżerów piłkarskich, których nikomu nie trzeba przedstawiać. To osoby, które swój profesjonalizm, charyzmę, doświadczenie przekuły w swój największy atut. Zrobiły to, wykorzystując swoją wiedzę do budowania silnej marki osobistej. Każdy trener sportowy może okazać się równie rozpoznawalną osobą. Pomocne w tym będzie poznanie zagadnienia personal brandingu i zasad jego wykorzystania we własnej pracy.
Sport jest dziedziną życia, która wywiera duży wpływ na społeczeństwo. W wielu dyscyplinach mówi się o gwiazdach, które stają się naturalnymi autorytetami dla młodych adeptów sportu. W wielu przypadkach na świeczniku pojawiają się sami sportowcy. To bowiem oni tworzą widowiska i są ich głównymi bohaterami. To oni dostarczają nam emocji i sprawiają, że miliony osób zasiadają przed telewizorami, by śledzić sportowe wydarzenia.
Często w wywiadach sportowych pojawia się jednak druga strona sportowego medalu – sami sportowcy wspominają o trenerach, którzy ukształtowali ich jako mistrzów. W tym miejscu pojawiają się nazwiska zarówno obecnych szkoleniowców, jak i tych, którzy dostrzegli w młodych dzieciach talent, oszlifowali go i przekazali do świata profesjonalnego sportu.
Rola trenerów sportowych jest równie ważna jak same sukcesy sportowców. Szkoleniowcy często jednak pozostają w cieniu, nie wychodzą na pierwszy plan. Takie postępowanie można uznać za prawidłowe. W końcu to zawodnicy są najważniejsi, to oni gromadzą kibiców na stadionach czy przed telewizorami. Warto jednak, by wiedza i doświadczenie szkoleniowców również były podkreślane i traktowane na równi z osiągnięciami ich podopiecznych. I to nie tylko w trakcie wręczania nagród w różnych plebiscytach, ale na co dzień. Pomóc w tym może personal branding, czyli wszelkie działania zmierzające do budowania marki osobistej trenera sportowego.
POLECAMY
Czym jest personal branding?
Nikogo nie dziwi sytuacja, w której mówimy o wielkich markach sportowych. Są one elementem codziennego życia. Dotyczy to np. sprzętu czy odzieży sportowej, klubów sportowych (zwłaszcza piłkarskich), obiektów czy wydarzeń sportowych. Związane jest to z brandingiem, czyli tworzeniem marek.
W ostatnich latach coraz częściej mówi się o markach osobistych, przeważnie rozpatrywanych w kontekści...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!