Czym jest personal branding i jak może go wykorzystać trener sportowy

Rozwój zawodowy

Jose Murinho, Arsene Wenger, Carlo Ancelotti to tylko niektórzy spośród menedżerów piłkarskich, których nikomu nie trzeba przedstawiać. To osoby, które swój profesjonalizm, charyzmę, doświadczenie przekuły w swój największy atut. Zrobiły to, wykorzystując swoją wiedzę do budowania silnej marki osobistej. Każdy trener sportowy może okazać się równie rozpoznawalną osobą. Pomocne w tym będzie poznanie zagadnienia personal brandingu i zasad jego wykorzystania we własnej pracy.

Sport jest dziedziną życia, która wywiera duży wpływ na społeczeństwo. W wielu dyscyplinach mówi się o gwiazdach, które stają się naturalnymi autorytetami dla młodych adeptów sportu. W wielu przypadkach na świeczniku pojawiają się sami sportowcy. To bowiem oni tworzą widowiska i są ich głównymi bohaterami. To oni dostarczają nam emocji i sprawiają, że miliony osób zasiadają przed telewizorami, by śledzić sportowe wydarzenia. 

Często w wywiadach sportowych pojawia się jednak druga strona sportowego medalu – sami sportowcy wspominają o trenerach, którzy ukształtowali ich jako mistrzów. W tym miejscu pojawiają się nazwiska zarówno obecnych szkoleniowców, jak i tych, którzy dostrzegli w młodych dzieciach talent, oszlifowali go i przekazali do świata profesjonalnego sportu. 

Rola trenerów sportowych jest równie ważna jak same sukcesy sportowców. Szkoleniowcy często jednak pozostają w cieniu, nie wychodzą na pierwszy plan. Takie postępowanie można uznać za prawidłowe. W końcu to zawodnicy są najważniejsi, to oni gromadzą kibiców na stadionach czy przed telewizorami. Warto jednak, by wiedza i doświadczenie szkoleniowców również były podkreślane i traktowane na równi z osiągnięciami ich podopiecznych. I to nie tylko w trakcie wręczania nagród w różnych plebiscytach, ale na co dzień. Pomóc w tym może personal branding, czyli wszelkie działania zmierzające do budowania marki osobistej trenera sportowego. 
 

POLECAMY


Czym jest personal branding?

Nikogo nie dziwi sytuacja, w której mówimy o wielkich markach sportowych. Są one elementem codziennego życia. Dotyczy to np. sprzętu czy odzieży sportowej, klubów sportowych (zwłaszcza piłkarskich), obiektów czy wydarzeń sportowych. Związane jest to z brandingiem, czyli tworzeniem marek. 

W ostatnich latach coraz częściej mówi się o markach osobistych, przeważnie rozpatrywanych w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy