A po co mi to? Warsztaty ze specjalistami jako forma przekazania teoretycznej wiedzy w praktyce

Rozwój zawodowy

Jak nauczać, aby nauczyć? Jak mówić, aby zostać wysłuchanym? Jak zaciekawić, aby temat „nudny” okazał się tematem interesującym? Pomysł był prosty – zebrać grupę chętnych osób, które cyklicznie będą spotykać się na warsztatach z zaproszonymi specjalistami z różnych dziedzin. Interesowała mnie głównie metoda praktycznego wykorzystania zdobytych wiadomości, idąc tropem starego powiedzenia, że „praktyka czyni mistrza” oraz że najlepiej uczymy się, doświadczając. Czyli… innowacja pedagogiczna w oczach nauczycielki wuefistki prowadzącej również wdż-ty.

Po prawie 14 latach pracy w szkole te pytania o to, jak nauczać ciekawie, jak po raz kolejny mówić o tym samym i nie przynudzać, wracały do mnie jak bumerang.

POLECAMY

Ja – wuefistka świadoma znaczenia naszego przedmiotu w procesie wychowania dzieci i młodzieży ze smutkiem zauważyłam, że nauka proponowana w tradycyjnym modelu zdobywania wiedzy dla współczesnej młodzieży jest bardzo trudna, aby nie powiedzieć bezużyteczna. 

Dzieci i młodzież w znaczącej większości nie potrafią wyciągać wniosków ani łączyć faktów. Oczywiście mówię tu o zagadnieniach dostosowanych do ich norm rozwojowych.

Jak „to” się zaczęło?

Proste pytanie zadane przez jednego dociekliwego chłopca – „A po...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy