Przełom maja i czerwca to okres wzmożonej pracy dla wszystkich nauczycieli, konieczność przygotowania sprawozdań i wystawiania ocen – to naprawdę gorący okres. W tym właśnie czasie sporo uczniów walczy o lepszą średnią, nie wiadomo, czy głównym motywem ich działań jest lepsza średnia, zaspokojenie ambicji rodziców czy może chęć posiadania najlepszego świadectwa. Pewne jest to, że w wielu przypadkach uczniowie na wyższą ocenę nie zasługują, gdyż przez cały rok tego nie udowodnili. W przekroju całego roku ich aktywność i zaangażowanie były na niskim lub średnim poziomie.
„Pół biedy”, jeśli do wuefisty przychodzi sam uczeń, który jest gotowy wykazać się inicjatywą, poprawić oceny, zrobić jakiś projekt. Gorzej, jeśli zjawia się rodzic, dla którego kluczową kwestią nie jest to, czy dane dziecko się rozwija, jakie ma umiejętności i jak sobie radziło podczas zajęć z wychowania fizycznego. Nauczyciel w takich przypadkach często zostaje ustawiony pod ścianą – zachować się fair wobec siebie czy nie robić sobie kłopotów u rodzica i dyrekcji.
POLECAMY
Średni, czyli jaki?
Skąd tak popularna dziś gonitwa za wyższą średnią ocen? Czy ta średnia ocen świadczy o tym, że jedne dziecko (to z wyższą średnią) jest lepsze od drugiego (tego z niższą średnią)? Kluczową kwestią jest tutaj rzeczywisty poziom wiedzy, bo w większości przypadków ocena bardzo dobra czy celu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!