„Ta sytuacja jest nie do wytrzymania!”. „Irytuje mnie jego zachowanie!”. „Ten uczeń musi mieć jakieś kłopoty”. „Nie umiem sobie z tym wszystkim poradzić”. Niezależnie od tego, co przed chwilą pomyślałeś, przedstawię Ci sprawdzony i uniwersalny sposób rozwiązywania problemów. Zauważ, że nie wiem z jakim problemem się mierzysz oraz „co” i przede wszystkim „dlaczego” zawodzi. Mimo wszystko nie przeszkodziło mi to w stwierdzeniu, że wiem jak mogę Ci pomóc.
Jakiś czas temu przeczytałem, że ludzie, którzy odnoszą w życiu liczne sukcesy, dostrzegają w każdej sytuacji problemowej ciekawe wyzwanie i odczuwają przyjemność poszukując kreatywnych rozwiązań. Prawda, że takie myślenie wiele ułatwia? Pozwól, że wyjaśnię Ci, co ma to wspólnego z uczniem, który sprawia Ci problemy w czasie zajęć.
POLECAMY
Lp. | Etap | Opis |
1. | Wybierz problem | W tym przykładzie sprawa jest oczywista: „Uczeń swoim zachowaniem sprawia mi w czasie prowadzonych zajęć problemy. Ten problem chcę w tej chwili rozwiązać” |
2. | Zbadaj sytuację | Jesteś na samej górze lejka. Zadaj sobie dwa pytania:
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!