Diagramy sprawności motorycznych i możliwości ruchowych

Lekcja WF z pomysłem

Aktywność fizyczna realizowana w ramach lekcji wychowania fizycznego przybiera zazwyczaj zróżnicowaną formę. Ma to związek z wieloma aspektami (rozwojowymi, somatycznymi, motorycznymi dzieci), które istotnie wpływają na przebieg zajęć sportowych.

Wkażdym oddziale klasowym są zgrupowani uczniowie o różnych cechach i umiejętnościach: słabsi obok sprawnych fizycznie, z wysokim, średnim czy niskim wzrostem, o szerokim przedziale w zakresie masy ciała, niejednorodnym poziomie motoryki czy możliwości w opanowaniu zadań ruchowych. Czasem też w jednej grupie ćwiczą chłopcy i dziewczęta, co ma miejsce najczęściej w młodszych klasach. Mając pod opieką tak bardzo różnorodną grupę, nauczyciel ma do wykonania trudne zadanie obejmujące m.in. planowanie czy prowadzenie zajęć sportowych w ciekawy i atrakcyjny dla uczniów sposób.

Opanowanie podstaw programu wychowania fizycznego nie dla każdego ucznia jest łatwe, proste czy przyjemne. Wskazane w nim zagadnienia (teoretyczne i praktyczne) do opanowania sprawiają niektórym osobom wiele trudności. Do trudności tych należą m.in. intensywny wysiłek fizyczny czy dłużej trwający ruch zmuszający młody organizm do aktywności poza granicami jego komfortu. I to właśnie przełamywanie własnej niechęci do systemat...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy