Mając na względzie fakt, że żyjemy w dobie powszechnej cyfryzacji, zajęcia wychowania fizycznego mogą się wydawać mało atrakcyjne młodym ludziom, którzy na każdym kroku stymulowani są przez obrazy i dźwięki w mediach oraz swoim otoczeniu. Z tego punktu widzenia robienie przewrotów, bieganie czy granie w piłkę – w porównaniu z nową grą na telefon lub muzyką na odtwarzaczu mp3 – może być postrzegane przez nastolatki zwyczajnie jako nudne. Monotonia zajęć, czyli przykładowo granie w siatkówkę na każdej lekcji, również nie sprzyja zachęcaniu młodych ludzi do aktywności fizycznej. Jest to dla nich mało zajmujące, w związku z czym opuszczają zajęcia, aby zaangażować się w coś, co postrzegają jako bardziej interesujące.
POLECAMY
Może zatem zamiast z tym walczyć, warto postąpić zgodnie z treścią staropolskiego powiedzenia – „jeśli nie możesz pokonać swojego wroga, zaprzyjaźnij się z nim”. Może włączenie multimediów, fragmentów filmików czy aplikacji w telefonie spowoduje większe zaangażowanie dzieci i młodzieży sprawami ruchu, ćwiczeń lub sportu.
Nie ma co się oszukiwać, internet i telefony zawładnęły umysłami młodych ludzi. Każdy z nas wielokrotnie spotkał grupę uczniów siedzących czy spacerujących, ale przede wszystkim wpatrzonych w ekran telefonu, a jedyną wykonywaną czynnością była praca kciuka ręki trzymającej telefon. Nienaturalna sylwetka, nadmierny skłon szyi w przód i przeważnie brak rozmowy ze współtowarzyszami dopełniał ten obraz.
Rodzi się zatem pytanie: czy można coś z ty...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!