Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja prozdrowotna

19 marca 2019

NR 37 (Marzec 2019)

Koktajle, czyli jak wprowadzić więcej warzyw w diecie dzieci i młodzieży

0 626

Zanim zaczniemy podawać składniki poszczególnych koktajli, warto byłoby podać powody, dla których należy je włączyć do codziennej diety. O tym, jak ważne są warzywa, stanowi fakt, iż są one umieszczone na samym dole piramidy żywieniowej, a dzienna zalecana dawka warzyw i owoców to około 400–500 g.

Niewątpliwie ważną rzeczą jest to, że proporcja pomiędzy zjadanymi warzywami a owocami powinna wynosić 4:1. Podstawa piramidy, w której warzywa i owoce są na tym samym poziomie może być myląca, gdyż to warzywa powinny zdecydowanie przeważać i powinniśmy dążyć do tego, aby zwiększać ich ilość w diecie każdego dnia. Z pomocą przychodzą tutaj właśnie koktajle.

POLECAMY

Dlaczego warto pić koktajle na bazie zmiksowanych warzyw i owoców? Najważniejsze powody 

  • koktajl...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy