Zdarza się również, że przeszkody nie wynikają z finansów. Pochodzą z niedociągnięć w organizacji i zarządzaniu (Sawicki, 2016) podziałem godzin czy sprzętem sportowym (ile razy zdarzyło się, że kolega prowadzący lekcję w tym samym czasie zabrał nam sprzęt, który chcieliśmy wykorzystać w trakcie naszych zajęć?). Najczęściej występujące problemy dotyczące „trudnych warunków”, z którymi spotkałem się w ciągu 9 lat pracy w szkole, to:
POLECAMY
- za dużo uczniów na sali (mała intensywność, względy BHP),
- za mała sala (mała intensywność, nie wszystko da się zrobić),
- za mało sprzętu (nie wszystko da się zrobić),
- nie można realizować na lekcjach gimnastyki (zalecenia od Dyrekcji – ze względów bezpieczeństwa),
- nie wolno wychodzić na zewnątrz, gdy na termometrze jest poniżej 17°C (zalecenia od Dyrekcji po anonimowym telefonie od rodziców),
- źle ułożony podział godzin (rano trzy grupy na jednej sali, od 12:30 do końca lekcji w szkole sala stoi pusta),
- na sali nie wolno grać w piłkę nożną (brak możliwości realizacji jednego z najpopularniejszych sportów).
Jak wobec tego prowadzić lekcje wychowania fizycznego w trudnych ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!