Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja prozdrowotna

26 maja 2020

NR 44 (Maj 2020)

Płatki owsiane na 5 sposobów

0 546

O roli śniadania pisaliśmy w jednym z poprzednich numerów. W domach wielu dzieci w Polsce śniadanie rozpoczyna się od porcji płatków z mlekiem. Niestety największą popularnością cieszą się słodzone płatki czekoladowe, miodowe lub kukurydziane. Każde z nich zawierają dodatki cukru, miodu wątpliwej jakości lub syropu glukozowego, mimo że reklamowane jako pełne zbóż zawierają ich śladowe ilości.

Większość z nas wie, że takowe płatki są źródłem węglowodanów, pozostaje tylko sprawdzić, jakiej jakości są to węglowodany. Śniadanie, które składa się ze słodzonych płatków w towarzystwie mleka dostarczy naszemu sportowcowi szybki, ale krótkotrwały zastrzyk energii, a po kilkudziesięciu minutach znów będzie głodny. Dlatego tak ważne jest, aby węglowodany uwalniały się powoli, aż do kolejnego posiłku. 
Idealną alternatywą dla słodkich i niezdrowych płatków są płatki owsiane. Choć wielu z nas kojarzy się z szaro-burą breją, która wygląda...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy