Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja prozdrowotna

10 marca 2020

NR 43 (Marzec 2020)

Rola śniadania w diecie sportowca

0 715

Młody sportowiec, bez względu na uprawianą dyscyplinę, powinien swoje funkcjonowanie opierać na prawidłowo zbilansowanej diecie, odpowiedniej regeneracji i dobranym właściwie do wieku i możliwości procesie treningowym. Te trzy aspekty są kluczowe w prawidłowym rozwoju młodego sportowca. Zaniedbany aspekt żywieniowy prowadzi do zmniejszenia możliwości, a co za tym idzie pogorszenia wyników sportowych. Owiane złą sławą węglowodany są podstawą diety, praktycznie w każdym sporcie. Należy bezwzględnie pamiętać, iż kalorie dostarczone do organizmu nie są niezbędne tylko do pracy mięśni, ale rów- nież do procesów rozwojowych i psychicznych, jakie zachodzą w ciele człowieka.

Węglowodany stanowią niezbędny substrat energetyczny do funkcjonowania organizmu, będąc zarazem najłatwiejszym i najbardziej efektywnym źródłem energii. Kluczowe pozostają źródła, z jakich węglowodany pozyskujemy. 

POLECAMY

Pierwsze śniadanie a nasz mózg

Rola pierwszego śniadania jest niepodważalna i często niedoceniana. Organizmowi po nocy powinniśmy w pierwszej kolejności dostarczyć pełnowartościowy posiłek, bazujący na węglowodanach z białkami i tłuszczami. Poranny zastrzyk energii jest jak najlepsze paliwo dla bolidu formuły jeden. Powoduje, że nasz układ nerwowy jest w stanie pracować na najwyższych obrotach. Pierwszy posiłek to doskonały sposób na budowanie zasobów glikogenu mięśniowego, niezbędnego...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!

Przypisy