Dołącz do czytelników
Brak wyników

Lekcja WF z pomysłem , Otwarty dostęp

19 marca 2019

NR 37 (Marzec 2019)

Trening HIIT – na czym polega? Jego wykorzystanie na lekcjach WF

0 1257

Trening interwałowy wysokiej intensywności (HIIT) staje się coraz bardziej popularny. Do wysiłków tego rodzaju nie potrzebny jest nam specjalny sprzęt. Jego głównym założeniem jest przeplatanie krótkich, bardzo intensywnych wysiłków, okresami wysiłków umiarkowanych. Ćwiczenia same w sobie są bardzo podstawowe, stosowane podczas zwykłych zajęć fizycznych.

HIIT to skrót od „High Intensity Interval Training”, czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności. Trening ten został stworzony z myślą o profesjonalnych sportowcach, którzy w założeniu mieli go stosować jako podstawową formę ćwiczeń przed udziałem w zawodach. Z czasem jego popularność wzrosła i obecnie jest polecany większemu gronu osób.

Główna istota treningu polega na bardzo intensywnych ćwiczeniach anaerobowych, które są przeplatane umiarkowanymi (spokojniejszymi) ćwiczeniami aerobowymi. Zwykle intensywność ćwiczeń w HIIT oscyluje w przedziale 85–100% HRmax (HRmax – maksymalna częstotliwość skurczów serca), natomiast podczas fazy aktywnego wypoczynku nie powinna spadać poniżej 60% tętna maksymalnego.

W przypadku tego typu aktywności można stosować różne formy treningu, np. jazdę na rowerze stacjonarnym, bieg na bieżni mechanicznej, pływanie; jednak za najbardziej korzystny uznaje się trening w terenie. Trening HIIT może bazować również na dowolnych ćwiczeniach siłowych i wytrzymałościowych, np. przysiadach, pompkach,...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy