Ograniczenia zdalnych lekcji
Zdalne lekcje wychowania fizycznego stanowią wyzwanie ze względu na swoją specyfikę. Wuefiści nie mają podręcznika, którym mogliby posłużyć się podczas lekcji. Nie ma też gotowego zestawu ćwiczeń, który realizowaliby uczniowie. Nauczyciel sam musi wszystko opracować.
Nie byłoby z tym żadnego problemu, gdyby przygotowanie lekcji wiązało się tylko z opracowaniem ćwiczeń, ich prezentacją i kontrolą ich wykonania. Chcąc wykonać to zadanie poprawnie, nauczyciel musi zwrócić uwagę na szereg ograniczeń, które utrudniają przeprowadzenie lekcji. Pierwsze i podstawowe ograniczenie związane jest z miejscem. Na sali gimnastycznej przeważnie nie ma z tym problemu. Jest na tyle dużo miejsca, aby cała grupa uczniów rozstawiła się i swobodnie mogła wykonać ćwiczenia. W domach uczniowie bardzo często nie mają tyle miejsca, by samodzielnie wykonać ćwiczenia. Mieszkania są małe, a nierzadko pokoje dzielone są pomiędzy dwoje lub troje dzieci.
Kolejnym ograniczeniem jest brak sprzętu. Uczniowie nie posiadają w domach odpowiednich narzędzi do wykonywania nawet podstawowych ćwiczeń. Patrząc z drugiej strony, nie możemy wymagać od rodziców, by wyposażali swoje pociechy w sprzęt gimnastyczny czy inne przyrządy niezbędne do wykonywania ćwiczeń. Jest to kolejny wydatek, który w obecnych czasach może być zbyt kosztowny, by rodzice mogli go ponieść.
W obszarze sprzętu należy także pamiętać o sprzęcie komputerowym. Mam tu na myśli przede wszystkim komputery, kamery inte...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!