Zapraszamy również do wzięcia udziału w CERTYFIKOWANYM OGÓLNOPOLSKIM KONGRESIE DLA NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I TRENERÓW SPORTOWYCH!
POLECAMY
Codzienne, wielogodzinne przebywanie dziecka w szkole w pozycji siedzącej jest czynnikiem szkodliwie wpływającym na rozwój organizmu. Praca umysłowa oraz siedzenie w bezruchu przez długi czas zajęć szkolnych, często w niedostosowanej, niewygodnej ławce szkolnej i w niewietrzonej klasie sprawiają, że dziecko szybko się męczy, na skutek czego przybiera nieprawidłową postawę ciała, garbi się, pochyla. Oprócz tego za wysokie krzesła powodują niedokrwienie wielkich mięśni tylnej strony uda, gdyż dziecko nie potrafi położyć stóp na podłodze. Uczeń, szukając oparcia dla stóp, siada na brzegu krzesła na podudziu. Ponadto obciążona jest ręka (pisanie, rysowanie – niestety, w tę pracę zaangażowana jest tylko jedna z rąk), zmysł słuchu i wzroku. Efektem tego jest gorsza praca uczniów na lekcjach i słabsze przyswajanie przez nich informacji. Aby zapobiec tym negatywnym zjawiskom, należy wprowadzać ćwiczenia śródlekcyjne. Taka aktywność fizyczna ma bardzo pozytywny wpływ zarówno na organizm młodego człowieka, jak i efektywność jego pracy umysłowej. Kilkuminutowe przerwy w nauce powinny być stosowane kilkakrotnie w ciągu pobytu dziecka w szkole.
Cele ćwiczeń śródlekcyjnych
Nie ma wątpliwości co do tego, że gim...