Dołącz do czytelników
Brak wyników

Lekcja WF z pomysłem

20 stycznia 2022

NR 53 (Styczeń 2022)

Minigolf na lekcji WF – konspekt zajęć

0 375

Podczas letniego obozu sportowego mój zespół miał do dyspozycji kilka stanowisk przeznaczonych do minigolfa. Dzieci praktycznie większość wolnego czasu spędzały, grając i bawiąc się przy tej dyscyplinie sportu. Uznałem, że warto przenieść ten pomysł na lekcje wychowania fizycznego i stworzyć własne tory do minigolfa.

Temat: Zaczynamy przygodę z minigolfem

Liczba ćwiczących: 6–15.
Czas trwania: 45 minut.
Miejsce: sala gimnastyczna.
Wiek uczniów: VII–VIII klasa szkoły podstawowej. 

POLECAMY

Cele operacyjne lekcji w zakresie:

  • postaw: uczeń sumiennie i dokładnie wykonuje wszystkie ćwiczenia, sprawiedliwie podchodzi do rywalizacji,
  • umiejętności: uczeń potrafi wykonać uderzenie piłki, panuje nad siłą i precyzją,
  • wiadomości: uczeń zna podstawowe zasady gry w unihokeja,
  • motoryczności: uczeń kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową.

Przybory: kije do unihokeja, piłeczki, materace, skrzynia gimnastyczna, stożki, lina, ławki, tyczki, bandy, małe bramki.

Część I – wstępna (15 minut)

  1. Zbiórka w szeregu. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć. Podanie tematu zajęć. 
     
  2. Zabawa ożywiająca – wyścigi
    W wyznaczonym do zabawy polu ustawiamy uczniów w czterech rzędach (uczeń ustawiony za uczniem). W środku pola znajdują się różnego koloru stożki. Nauczyciel wymienia wybrany kolor i trzeba jak najszybciej wystartować, dotknąć stożka we wskazanym kolorze i wrócić do swojego rzędu. Kto będzie pierwszy, zdobywa punkt dla swojego zespołu. 

    Modyfikacje: starty z różnych pozycji, dotknięcie kilku kolorów jednocześnie.
     


     
  3. Rozgrzewka 
    Ćwiczenia ogólnorozwojowe połączone są z elementami technicznymi potrzebnymi do późniejszej gry: 
  • podania piłki w wyznaczonym polu (oswojenie się z piłkami i kijem),
  • podania piłki + na gwizdek uderzenie do jednej z małych bramek, 
  • krok odstawno-dostawny + prowadzenie piłeczki (uczeń, który w danym momencie posiada piłeczkę,
  • wykonuje prowadzenie, uczniowie bez piłeczki – ćwiczenie ogólnorozwojowe, po kilku sekundach następuje podanie i zmiana ról),
  • bieg skrzyżny + prowadzenie piłeczki, 
  • bieg tyłem + prowadzenie piłeczki,
  • skip A,
  • skip C,
  • trucht połączony z przysiadem.

          Ćwiczenia rozciągające w miejscu + uderzenia na bramkę (podział na dwie grupy):

  • chwyt kija oburącz i skłony w pozycji stojącej,
  • „ukłon japoński” z kijem trzymanym w rękach w siadzie klęcznym,
  • w leżeniu przodem unoszenie tułowia z kijem trzymanym oburącz przed sobą,
  • pozycja stojąca, nogi złączone, wznos ciała na palce z jednoczesnym wyprostem ramion nad głowę z kijem trzymanym oburącz.

Część II – główna (25 minut)

Turniej minigolfa
Do pokonania mamy 4 różne tory. Każdy z uczniów zapisuje na kartce, ilu uderzeń potrzebował, aby zdobyć dołek. 

Pierwszy tor
Całość otoczona stożkami, w momencie kiedy piłka opuści pole gry, wracamy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy