Podczas tworzenia zajęć z wychowania fizycznego trzeba odpowiedzieć na podstawowe pytanie: Co sprawi, że dziecko będzie aktywne fizycznie i wyjdzie z zajęć zadowolone? Pracując z najmłodszymi dziećmi, trzeba spojrzeć na świat ich oczyma. Wielokrotnie przysłuchując się na przerwach, o czym dzieci rozmawiają, przewija się temat gier komputerowych.
Postanowiłem przenieść ten świat na lekcje wychowania fizycznego. Proponuję lekcję, w której każda zabawa i gra będzie miała otoczkę gier komputerowych. Jako nauczyciele tworzymy na lekcji świat, w którym każdy jest graczem. Przechodzimy odpowiednie poziomy po to, żeby otrzymywać nagrody. Lekcja rozwija elementy sprawności fizycznej: koordynację ruchową, szybkość reakcji, siłę mięśni ramion. Każdy poziom gry jest w formie rywalizacji, co korzystnie wpływa na zaangażowanie uczniów.
POLECAMY
Osnowa lekcji wychowania fizycznego
Miejsce: sala gimnastyczna
Klasa: 3
Czas: 45 min
Liczba uczniów: 11
Wymagania z Podstawy programowej:
- 2b – wykonuje przeskoki obunóż, jednonóż nad niskimi przeszkodami,
- 3a – posługuje się piłką: rzuca, chwyta, odbija
- 3c – bierze udział w zabawach, minigrach
Cele lekcji w zakresie | Główne zadanie realizujące postawiony |
Postawa: uczeń:
|
Cała lekcja |
Umiejętności: uczeń wykonuje rzut piłką do celu |
Cz. 1, Cz. 2, Cz. 3 |
Sprawności fizycznej: uczeń kształtuje:
|
Cz. 1, Cz. 2, Cz. 3 |
Wiadomości: uczeń wie, na czym polega postawa fair play w sporcie |
Cała lekcja |
Tok lekcji | Nazwa zabawy, gry i ćwiczenia |
Ilość/ /Czas trwania |
Organizacja | Opis przebiegu lekcji | Uwagi/ /Realizacja celów lekcji |
Cz. 1 wstępna | Zbiórka, przywitanie, podanie tematu zajęć |
2’ | xxxxxxxxx N |
Dzień dobry, na dzisiejszej lekcji przeniesiemy się w świat gier komputerowych, podzielę was na dwa zespoły. Waszym zadaniem jest przejście przez 5 poziomów gry. Symbolem ukończenia poziomu jest zdobycie flagi. Drużyna, która zdobędzie więcej flag wygrywa. W naszej rywalizacji musimy pamiętać o odpowiednim zachowaniu wobec kolegów i koleżanek z własnego zespołu, jak i przeciwników. Dopingujemy się, współpracujemy ze sobą i w razie potrzeby pomagamy sobie wzajemnie. Czas przejść do pierwszego poziomu gry! |
P, W |
Poziom 1: Trening |
10’ |
xx I …......I o
|
Warunkiem przejścia do kolejnego poziomu gry jest ukończenie treningu. Podczas treningu nie występuje jeszcze podział na grupy. Trening składa się z 5 stacji: Podzielę was na poszczególne stacje. Na każdej stacji ćwiczymy przez 1’30’’ i przechodzimy do kolejnej. W momencie, kiedy każdy ukończy wszystkie stacje, będziecie gotowi do wejścia do drugiego poziomu! |
M, U | |
Cz. 2 główna |
Poziom 2: Lawa i łamigłówka |
8’ |
I I N M M xxxxx xxxxxx |
Gratuluje ukończenia treningu i witam was w drugim poziomie gry „Lawa i łamigłówka”. Zaczynacie grę podzieleni na dwie grupy. Pierwszym waszym zadaniem jest przedostanie się na drugą stronę lawy za pomocą dwóch materacy. Jeżeli ktoś z was dotknie lawy, cały zespół musi cofnąć się na start i zacząć od nowa. Na k... |
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!