Dołącz do czytelników
Brak wyników

Lekcja WF z pomysłem

29 czerwca 2021

NR 50 (Lipiec 2021)

Przenosimy się w świat gier komputerowych

0 380

Podczas tworzenia zajęć z wychowania fizycznego trzeba odpowiedzieć na podstawowe pytanie: Co sprawi, że dziecko będzie aktywne fizycznie i wyjdzie z zajęć zadowolone? Pracując z najmłodszymi dziećmi, trzeba spojrzeć na świat ich oczyma. Wielokrotnie przysłuchując się na przerwach, o czym dzieci rozmawiają, przewija się temat gier komputerowych.

Postanowiłem przenieść ten świat na lekcje wychowania fizycznego. Proponuję lekcję, w której każda zabawa i gra będzie miała otoczkę gier komputerowych. Jako nauczyciele tworzymy na lekcji świat, w którym każdy jest graczem. Przechodzimy odpowiednie poziomy po to, żeby otrzymywać nagrody. Lekcja rozwija elementy sprawności fizycznej: koordynację ruchową, szybkość reakcji, siłę mięśni ramion. Każdy poziom gry jest w formie rywalizacji, co korzystnie wpływa na zaangażowanie uczniów.

POLECAMY

Osnowa lekcji wychowania fizycznego

Miejsce: sala gimnastyczna
Klasa: 3
Czas: 45 min
Liczba uczniów: 11

Wymagania z Podstawy programowej: 

  • 2b – wykonuje przeskoki obunóż, jednonóż nad niskimi przeszkodami,
  • 3a – posługuje się piłką: rzuca, chwyta, odbija 
  • 3c – bierze udział w zabawach, minigrach
     
Cele lekcji w zakresie Główne zadanie
realizujące postawiony
Postawa:
uczeń:
  • zachowuje dyscyplinę podczas zajęć,
  • współdziałanie w zespole
Cała lekcja
Umiejętności:
uczeń wykonuje rzut piłką do celu
Cz. 1, Cz. 2, Cz. 3
Sprawności fizycznej:
uczeń kształtuje:
  • koordynację ruchową,
  • siłę mięśni ramion,
  • szybkość
  • szybkość reakcji
Cz. 1, Cz. 2, Cz. 3
Wiadomości:
uczeń wie, na czym polega postawa fair play w sporcie
Cała lekcja

 

Temat lekcji: Przenosimy się w świat gier komputerowych
Tok lekcji Nazwa 
zabawy, gry i ćwiczenia
Ilość/
/Czas trwania
Organizacja Opis przebiegu lekcji Uwagi/
/Realizacja 
celów lekcji
Cz. 1 wstępna Zbiórka, przywitanie, podanie
tematu zajęć
2’ xxxxxxxxx
N

Dzień dobry, na dzisiejszej lekcji przeniesiemy się w świat gier komputerowych, podzielę was na dwa zespoły. Waszym zadaniem jest przejście przez 5 poziomów gry. Symbolem ukończenia poziomu jest zdobycie flagi. Drużyna, która zdobędzie więcej flag wygrywa. W naszej rywalizacji musimy pamiętać o odpowiednim zachowaniu wobec kolegów i koleżanek z własnego zespołu, jak i przeciwników. Dopingujemy się, współpracujemy ze sobą i w razie potrzeby pomagamy sobie wzajemnie.

Czas przejść do pierwszego poziomu gry!

P, W
Poziom 1:
Trening
10’

xx I …......I o
                                      x
xx   --------- x


xxx  ooo ooo


xx I    I

Warunkiem przejścia do kolejnego poziomu gry jest ukończenie treningu. Podczas treningu nie występuje jeszcze podział na grupy. Trening składa się z 5 stacji:
1 stacja – sprint przez wyznaczony odcinek,
2 stacja – przejście przez drabinki wyznaczonym odcinkiem,
3 stacja – rzut piłką do celu,
4 stacja – przeciąganie się przez ławkę,
5 stacja – przeskoki przez hula hop i skrzynie.

Podzielę was na poszczególne stacje. Na każdej stacji ćwiczymy przez 1’30’’ i przechodzimy do kolejnej. W momencie, kiedy każdy ukończy wszystkie stacje, będziecie gotowi do wejścia do drugiego poziomu!
Start!

M, U
Cz. 2
główna 
Poziom 2:
Lawa i łamigłówka
8’

I                  I
ooo        ooo
ooo        ooo
ooo        ooo

N

M              M
M              M

xxxxx xxxxxx

Gratuluje ukończenia treningu i witam was w drugim poziomie gry „Lawa i łamigłówka”.
Zaczynacie grę podzieleni na dwie grupy. Pierwszym waszym zadaniem jest przedostanie się na drugą stronę lawy za pomocą dwóch materacy. Jeżeli ktoś z was dotknie lawy, cały zespół musi cofnąć się na start i zacząć od nowa. Na k...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy