Dołącz do czytelników
Brak wyników

Lekcja WF z pomysłem

26 maja 2020

NR 43 (Maj 2020)

SKAKANKA – prosty sprzęt na ciekawe ćwiczenia

36

Kiedyś z powodzeniem wykorzystywany sprzęt w szkołach, dziś nieco zapomniany, dlatego też warto przypomnieć o super właściwościach skakanki!

Dlaczego warto z niej korzystać: 

  • tania i łatwa od kupienia,
  • do ćwiczeń ze skakanką potrzeba niewiele miejsca,
  • intensywnie spala kalorie,
  • angażuje praktycznie wszystkie mięśnie naszego ciała,
  • poprawia wydolność i kondycję naszego organizmu.

Najpierw technika – zanim zaczniemy lub wznowimy naszą przygodę ze skakanką, warto zadbać o prawidłową technikę skakania:

  • Trzymaj łokcie blisko ciała.
  • Opuść ramiona i wciągnij brzuch.
  • Wyprostowana postawa.
  • Obroty wykonuj dzięki nadgarstkom i dłoniom.
  • Cofnij barki.
  • Skacz na palcach.

15 ćwiczeń ze skakanką

Klasycznie – stan ze złączonymi stopami, delikatnie ugnij kolana i wykonaj 30 skoków w miejscu.

  • Twister – przeskakuj ze złączonymi nogami i skręcaj biodra, nie poruszając górną częścią ciała. Jeden skok to jeden skręt bioder (na zmianę prawo/lewo). Wdech podczas przygotowania do skoku, wydech podczas skoku.
  • Przód tył – zacznij od kilku klasycznych skoków, po wprowadzeniu wykonuj kilka skoków do przodu, następnie znów klasycznie, a potem w tył.
  • Lewa/prawa zmiana – tym razem rozpoczynamy skoki skacząc tylko na lewej nodze, po 15 powtórzeniach zmieniamy nogę. 
  • Skoki naprzemienne – z każdym skokiem zmieniaj nogę, na której lądujesz – raz prawa, raz lewa.
  • Podwójny skok – wyskocz na tyle wyso...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy