Uczniowie nie chcą ćwiczyć? Zmotywuj ich i zaproponuj zabawy, które spodobają się każdemu
Przeprawa na drugą stronę góry POLECAMY Uczniowie ustawieni w rzędzie – jeden za drugim. Każdy z nich w hula-hoop. Mogą poruszać się dalej. Jeśli zawodnik z ostatniego koła przeskoczy do środkowego (wówczas w kole środkowym znajdą się 2 osoby), a trzecie ostatnie koło zostanie puste. Puste koło należy podać do pierwszego zawodnika, który kładzie je na początek i przeskakuje do przodu. |
![]() |
Zbij piłkę zanim zrobią to inni Uczniowie podzieleni na 4 zespoły (3–4-osobowe). W przypadku dużej liczebności lepiej zrobić dwa mniejsze boiska. Potrzebne 4 pachołki, na których będzie można ustawić piłeczki tenisowe. Zadaniem każdej z drużyn jest jak najszybsze zbicie piłki z pachołka dowolnej z drużyn przy użyciu piłek (tutaj warto zadbać o miękkie piłki, ewentualnie siatkowe). Każda z drużyn może poruszać się tylko po swoim polu. Posiadamy różne opcje zakończenia tej gry: pierwsza piłka zbita, wszystkie piłki zbite – gra na punkty: 1 zbicie = 1 punkt. |
![]() |
Daj mi jakiś znak – berek Wszyscy uczestnicy zabawy na obwodzie koła, jeden berek w środku. Zadaniem uczestników znajdujących się na obwodzie koła jest zamienić się z drugim uczestnikiem, która pokaże taki sam sygnał (np. ręka uniesiona w górę, pajacyki, przysiad itp.). Kiedy tylko ktoś zauważy drugą osobę wykonującą podobny gest, stara się szybko zamienić z nią miejscami, by uniknąć złapania przez berka. Zabawa okazuje się wyjątkowo zabawna po kilku minutach, kiedy kilka/kilkanaście osób zmienia miejsca równocześnie, wykonując przy tym coraz zabawniejsze gesty. |
![]() |
Trzy kolory, trzy osoby Kolorowe trójki – uczniowie dobrani w trójki (stożki ułożone w trójkąt na sali – każdy stoi przy swoim kolorze), nauczyciel mówi jeden z kolorów – wówczas uczeń, który stoi przy danym kolorze stożka musi zmienić trójkę i pobiec do innej). |
![]() |
Berek meteoryt W polu zabawy leżące hula-hoopy, liczba berków uzależniona od liczby ćwiczących. Jeśli berek złapie któregoś z uczniów, zamienia się on w lecący meteoryt i wpada w hula-hoop. Żeby zostać uwolnionym, inny uczeń, dotąd niezłapany, musi obiec meteoryt dookoła – zawodnik wcześniej złapany jest wolny. |
![]() |
Autobus z przystankami Wśród wszystkich uczniów nauczyciel w zależności od liczebności grupy wybie- |
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!