Dołącz do czytelników
Brak wyników

Lekcja WF z pomysłem

20 stycznia 2022

NR 52 (Styczeń 2022)

WF online – trening ogólnorozwojowy z prostym przyborem

0 473

W internecie możemy znaleźć wiele pomysłów na różnorakie zdalne lekcje WF. Moim zdaniem wiele z wymienionych propozycji nie do końca odzwierciedla realia. Podczas tworzenia takich zajęć musimy mieć świadomość, jakim „sprzętem” dysponują uczniowie, przecież nie każdy z nich ma w domu np. piłkę do koszykówki.

Kolejnym ważnym elementem, na który musimy zwrócić uwagę, jest bezpieczeństwo. Nie mamy bezpośredniego wpływu na uczniów, dlatego nasze propozycje ćwiczeń muszą być przemyślane. Warto zawsze zwracać uwagę na miejsce wykonywania ćwiczeń i otoczenie ucznia. 

W mojej propozycji zajęć z wykorzystaniem przedmiotów, które znajdziemy w domu, można skorzystać z poduszki, skarpetek (mogą zastąpić małe piłki), ręcznika czy butelek z wodą. Do lekcji warto dodać muzykę i wprowadzić formę zabawy czy rywalizacji. Oczywiście, nic nie wpłynie na realność tego, co robimy tak mocno, jak to, że sami będziemy demonstrować ćwiczenia w czasie rzeczywistym lub w formie nagrania. 

POLECAMY

TEMAT: Wychowanie fizyczne online – rozwijanie sprawności ogólnej i równowagi z wykorzystaniem poduszki.

Czas: 45 minut.

Wiek: uczniowie VII–VIII SP.

Przybory: poduszka.

Cele operacyjne lekcji w zakresie:

  • postaw: uczeń jest przygotowany na lekcje online w sposób odpowiedni do przeprowadzania ćwiczeń, 
  • umiejętności: uczeń potrafi wykonać różne ćwiczenia koordynacyjne i równoważne z przyborem znajdującym się w domu,
  • wiadomości: uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas zajęć online, 
  • motoryczności: uczeń kształtuje koordynację ruchową, równowagę.

Część 1 – wstępna (około 12 minut)

Ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki w stylu TABATY. Na jedno ćwiczenie przypada 20 sekund pracy i 10 sekund odpoczynku między ćwiczeniami. Wykonujemy 2 serie ćwiczeń, między seriami – około 2 minuty odpoczynku. 

Ćwiczenia:

  • Bieg w miejscu z wyrzutem R w przód z poduszką trzymaną w rękach.
  • Przeskoki przód/tył z wyrzutem R w przód z poduszką trzymaną w rękach.
  • Przeskoki do rozkroku z wyrzutem R w przód z poduszką trzymaną w rękach.
  • Przekładanie poduszki dookoła bioder.
  • W pozycji stojącej podnoszenie ugiętej nogi w górę (na zmianę) i przekładanie poduszki pod zgiętą nogą.
  • Unoszenie bioder w pozycji leżącej i przekładanie poduszki pod biodrami.

Część 2 – główna (około 25 minut)

Ćwiczenia z akcentem równowagi, koordynacji ruchowej i rywalizacji:

  • Rzucanie poduszki z jednej do drugiej ręki nad głową (10 x).
  • Rzucanie poduszki w górę i łapanie jej w powietrzu (10 x).
  • Rzucanie poduszki w górę i łapanie jej z tyłu przy plecach (10 x). 
  • Stanie na jednej nodze i rzut poduszki spod nogi do drugiej ręki (10 x noga P i L).
  • W leżeniu na plecach podnoszenie poduszki nogami i wyrzucanie jej do rąk (10 x).
  • Przysiady z poduszką na głowie (10 x)...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy