Korygując wady postawy kilkuletnich dzieci, stosuje się fabularyzowane formy ćwiczeń, a nie zadania ścisłe. Poniżej prezentujemy opowieści ruchowe zgodne z tym kanonem metodycznym.
W trakcie opisanych zajęć dzieci będą aktywizowały mięśnie przeciwdziałające wymienionym wadom kończyn dolnych. Nie braknie także ćwiczeń stóp samowspomaganych przez uczniów pracą rąk. Ułatwią one wychowankom przyjmowanie pozycji hiperkorekcyjnych, przeciwdziałających koślawości stóp i kolan.
POLECAMY
Motywem przewodnim zaprezentowanych zabaw są czynności, które towarzyszą wytwarzaniu produktów cukierniczych. To one będą stanowiły osnowę tematyczną zajęć. Kolejna fabuła będzie zawsze kontynuacją poprzedniej.
Dzieci rozpoczną ćwiczenia od przygotowania ciasta, później wyregulują linię produkcyjną i uformują precelki. Potem konieczne stanie się wyczyszczenie ubrania z mąki i sprawdzenie, czy zakończyło się to sukcesem. To jednak nie koniec opowieści ilustrowanej przez dzieci ruchem. Trzeba przecież zapakować wypieki i dostarczyć je do sklepów. W trakcie kolejnej zabawy uczniowie wyczyszczą linię produkcyjną, by znów była przygotowana do wytwarzania słodkich smakołyków.
Zwieńczeniem zajęć będzie zaprojektowanie i wypieczenie ciastka.
Do przeprowadzenia zabaw wystarczą łatwe do uzyskania przybory: guziki, nakrętki na butelki, gazety oraz wieczka od niewielkich pudełek. Dzięki ich zastosowaniu zintensyfikujemy ćwiczenia. Wykorzystamy także ławeczkę gimnastyczną.
„Wyrabianie ciasta”
Cele:
- w sferze umiejętności ruchowych: poznawanie zakresu ruchomości przodostopia (dzięki samowspomaganiu jego ruchów dłońmi),
- w sferze zdolności motorycznych: kształtowanie gibkości...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, w tym scenariuszy zajęć
- ...i wiele więcej!